اسمهای جالب در کاتالگ اسپری رنگ

ارسال شده در تاریخ 30 ژانویه 2020

تولید کننده های اسپری رنگ مثل کبرا، لوپ کالر، کلش و مولوتو به رنگهایی که در کاتالگ رنگشان دارند اسمهای خاص میدهند. مثلا شاید به رنگ سبز تیر شان اسم “ارتش” را بدهند چون ان سبز تیره شبیه رنگ سبزی است که تو لباسهای ارتش استفاده میشود.

یک نگاهی به کاتالگ اسپری رنگ مولوتو میکنیم. اسم یک مدل اسپری رنگ کرم کاتالگشان “وانیل” است. یک مدل دیگر رنگ اسپری کرم کاتالگشان “هلو” نام دارد. به یک مدل اسپری رنگ قرمزشان “قرمز ترافیک” میگویند. ما بدون اینکه رنگ را ببینیم میتونیم تصور کنیم که ان اسپری رنگ قرمز چه رنگی است. به یک مدل اسپری رنگ طلایی کاتالگشان اسم دلار طلایی گذاشته اند. البته این رنگها یک کد رنگی هم دارند که مصرف کننده میتواند از روی آن کد اسپری رنگ مورد نظرش را پیدا کند. یک نام دیگر جالب در کاتالگ این تولید کننده اسپری رنگ یک مدل اسپری سبزشان است که “جلبک”نامیده اند.

یک نگاهی به کاتالگ اسپری رنگ لوپ میکنیم که یکی از پر تنوعترین کاتالگ تولید کننده های اسپری رنگ را دارد با بالاتر از ۳۰۰ رنگ اسپری. به یک مدل از اسپری زردش اسم “والنسیا” را داده است. دلیل دادن این اسم در اولین نگاه مشخص نیست، ولی وقتی بیشتر کاتالگ این تولید کننده اسپری رنگ را مطالعه میکنید سیستم انتخاب رنگشان را می فهمید، هر چند انتخاب اسم برای رنگ اسپری شان هیچ ربطی به آن رنگ اسپری ندارد. مثلا به یه مدل دیگر اسپری رنگ زرد کاتالگ لوپ کالر “سویلا” نام دارد که مثل “والنسیا” اسم یک شهر در اسپانیا است. کلا لوپ کالر تمام اسمهای کاتالگ اسپری رنگش را اسم شهر های مختلف در کشورهای مختلف گذاشته است. یه سری از اسپری قهوه ای شرکت اسپری رنگ لوپ شهر های انگلیس است. یه سری از اسمهای اسپری بنفش این تولید کننده اسپری رنگ شهرها در کشور سوئد است. اسپری سبز این شرکت اسپری رنگ یه سری شهرهای ایتالیایی است. کلا تمامی رنگهای کاتالگ لوپ کالر همانطور که گفته شد اسم شهرهای مختلف جهان است که ربطی به آن رنگ اسپری مورد نظر ندارد.

یک تولید کننده دیگر اسپری رنگ ایتالیایی کبرا نام دارد. اسپری رنگ کبرا اسم هایی که برای رنگهای کاتالگش انتخاب کرده به رنگهای کاتالگش ربط داره. مثلا برای اسپری رنگ ابی با کد ۲۱۱۰ اسم “هوا” را گذاشته است. برای یه مدل دیگه اسپری رنگ ابیبا کد ۲۱۲۰ اسم “ملوان” را گذاشته است. یه مدل دیگه اسپری رنگ ابی با کد ۲۰۷۰ اسم “دریای سیاه” را گذاشته است. اسپری رنگ ابی “دریا سیاه” تیره هستش ولی اسپری رنگ ابی که “هوا” نام دارد اسپری رنگ ابی روشن است.

یک نگاهی به کاتالگ اسپری رنگ کلش میکنیم. انتخاب اسم برای اسپری رنگ کلش هم هیچ ربطی به ان رنگ اسپری ندارد. کلش به یکی از اسپری رنگ سبزش “علی” گذاشته است. به یه مدل اسپری رنگ ابی با کد ۲۱۴ “معتاد” گذاشته است. به یه مدل اسپری رنگ آبی روشن با کد ۵۵ اسم “واضح” گذاشته است. البته من این اسمها را ترجمه کردم. نام اینگلیسیش “junkie” و “clear” است.

مطالب مرتبط

موجودی اسپری دیوارنگاری

شرکت اسپری رنگ تک گل سال نو را به هنرمندان و مصرف کنندگان اسپری رنگ و دیگر محصولات شرکت اسپری تک گل مبارک باد میگوید. امید بر این است که شرکت اسپری رنگ تک گل در سال 1403 محصولات خود را توسعه دهد و هر چه بیشتر مورد تایید هنرمندان و دیگر مصرف کنندگان محصولات […]

ادامه مطلب

کارخانه اسپری سیلیکون

شرکت تک گل تولید کننده اسپری رنگ، اسپری چسب، اسپری سیلیکون، اسپری wd40، اسپری خودرویی مثل انژکتورشور، واکس داشبورد و لاستیک میباشد. یکی از محصولات مهم شرکت تک گل که مدتها این محصول را تولید میکند اسپری سیلیکون میباشد. این محصول با بهترین مواد اولیه تولید گردیده است و خدمت مصرف کننده گان گذاشته شده […]

ادامه مطلب

اسپری 300 میل همه کاره

یک مدل اسپری رنگ که در ایران رایج شده است اسپری 300 میل همه کاره میباشد به رنگ الکید. این اسپری را شرکتهای تولید کننده اسپری رنگ مثل شرکت اسپری رنگ تک گل، شرکت اسپری رنگ گلریز، شرکت اسپری رنگ گلنقش، شرکت اسپری رنگ گلپخش، شرکت اسپری رنگ اطلس فام و شرکت اسپری رنگ واکو […]

ادامه مطلب
با ما همراه باشید

برای دریافت آخرین اخبار و محصولات اسپری تک گل در خبرنامه تک گل عضو شوید

© 1397 - 1400 ، تمامی حقوق برای تک گل محفوظ است .
طراحی و برنامه نویسی توسط مرتضی گنج . Sitekade.com